Skoro czytasz ten artykuł prawdopodobnie zastanawiasz się, czy blog firmowy to, coś czego potrzebujesz i czy jego prowadzenie ma sens. Poszukujesz w sieci rady, która pomoże Ci ocenić, czy warto poświęcać na to czas i być może po cichu liczysz, że odpowiedź będzie negatywna. W końcu prowadzenie bloga firmowego, to bardzo angażujące zajęcie.

 

 

Niestety, mam dla Ciebie złą wiadomość, chociaż może właśnie jednak dobrą! Tak, warto prowadzić blog firmowy. Pytanie tylko dlaczego? 

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Wyjaśnijmy sobie od razu jedną rzecz. Blogi już dawno przestały być internetowymi pamiętnikami tworzonymi przez nastolatki. Przez lata ewoluowały i stały się potężnymi narzędziami z powodzeniem wykorzystywanymi w marketingu internetowym.

 

 

Czas włożony w tworzenie treści to dobrze zainwestowany czas. Chociaż pozornie możesz odnieść wrażenie, że ciągłe pisanie, publikowanie, udostępnianie i cała praca z treścią jest bez sensu, to jednak content marketing w dłuższej perspektywie jest opłacalny. Blog firmowy jest właśnie jednym z narzędzi marketingu treści.

 

 

To może skoro rozprawiamy się już z blogowymi stereotypami, rozważmy jeszcze jedną kwestię – czy blogi umierają? Rzeczywiście możemy zaobserwować wzrost zainteresowania formatami bardziej atrakcyjnymi wizualnie jak video, czy zdjęcia oraz przesunięciem aktywności użytkowników na media społecznościowe.  Temu nie da się zaprzeczyć, ale nie oznacza to, że wszystko, co pisane wkrótce umrze śmiercią naturalną.

 

Poza tym, treści tworzone na potrzeby bloga firmowego można wykorzystywać na wiele innych sposobów, ale o tym na końcu. 

prowadzenie bloga - blog firmowy korzyści

Czy prowadzenie bloga firmowego ma sens w przypadku Twojego biznesu?

Ponownie –  tak! O każdej branży można coś powiedzieć. Każda ma swoich odbiorców, a oni poszukują odpowiedzi na różne pytania, mają problemy do rozwiązania i chcą poszerzyć wiedzę o różnych zagadnieniach. Jak dobrze prowadzić blog firmowy? Po prostu podziel się tym co wiesz. Wiedza zawsze jest w cenie.

 

 

Uwierz, niezależnie od tego, czy sprzedajesz chemię gospodarczą, rakiety do tenisa, elementy do pras ciśnieniowych, buty, czy usługi warsztatu samochodowego masz mnóstwo do powiedzenia o tym,
co robisz!

Czy prowadzenie bloga firmowego ma sens w przypadku Twojego biznesu?

Jakie korzyści przyniesie Ci prowadzenie bloga firmowego? 

1. Wejdziesz w interakcję ze swoimi odbiorcami

 

Pozwolisz Klientowi lepiej poznać Ciebie i Twój biznes, a Ty lepiej poznasz swojego Klienta i jego potrzeby. Obserwując hasła, po jakich Klienci trafiają na Twój blog, pytania zadawane pod postami lub
w mediach społecznościowych poznajesz bolączki i problemy, które rozwiązuje lub może rozwiązać Twój biznes. W zamian za tę informację odbiorca otrzyma od Ciebie wsparcie, a Ty zyskasz cenne pomysły na to, co publikować na blogu firmowym i przydatne wskazówki do stworzenia lub ulepszenia swojej oferty.

 

 

2. Na blogu firmowym zbudujesz zaufanie i wizerunek eksperta

 

Budowanie wizerunku eksperta to już dość znane stwierdzenie. Na końcu tego artykułu doprecyzuję co mam na myśli, ale nic nie zmienia faktu, że budowanie pozycji eksperta jest ważne.  Wizerunek eksperta to pokazanie jakie potrzeby możesz zaspokoić, jaką pracę możesz wykonać
dla Klienta, a przede wszystkim wyjaśnienie, że znasz się na tym co robisz i jesteś w tym prawdziwym profesjonalistą w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że wizerunek eksperta budujesz nie tylko wśród klientów, ale także wśród konkurencji. Blog firmowy jest idealnym miejscem do takich działań.

 

 

3. Prowadzenie bloga firmowego to okazja do opowiedzenia historii Twojej marki

 

Pisząc blog firmowy zyskujesz przestrzeń na podzielnie się opowieścią o swojej marce. Prowadzenie bloga ma wiele zalet, a jedną z nich jest właśnie możliwość pokazania osobowości marki i jej ludzkiej twarzy za pomocą treści, szczególnie ubranych w formę ciekawej historii. Storytelling odmieniany jest obecnie przez wszystkie przypadki. Cóż, ludzie niezaprzeczalnie cenią sobie historie, zwłaszcza te dobre. 

 

Jeśli ludzie polubią Twoją opowieść, zaczną przywiązywać się do Twojej marki, a to rodzi solidne podwaliny pod zbudowanie zaufania do Ciebie i Twojej oferty i wpływa na decyzje zakupowe. 

 

 

4. Na blogu firmowym pokażesz swoją ofertę

 

 

Prowadzenie bloga firmowego daje również możliwość zaprezentowania na nim swojej oferty,
ale pamiętaj, aby robić to w atrakcyjny sposób. Pokaż, w czym będzie pomocy Twój produkt lub usługa, opisz przykłady jego działania, ale „nie szczuj” produktem. Pomyśl o sytuacji, kiedy to Ty jesteś w roli klienta i poszukujesz produktu. Czy realną wartością są dla Ciebie suche posty produktowe,
czy raczej na ich widok wywracasz oczami i uciekasz jak najdalej? 

 

 

Wartość to porada. Wiedza, którą się dzielisz, Twoje umiejętności rozwiązania problemu i wyjaśnienia,
w jaki sposób produkt lub usługa do takowego doprowadzą.  Wartość, wartość,  i jeszcze raz wartość. 

 
blog firmowy czy warto

Blog firmowy – korzyści z recyklingu treści

Na początku tego artykułu napisałam, że treści tworzone na potrzeby bloga firmowego można wykorzystywać na wiele sposobów. 

 

 

Zależnie od tego, w jakiej działasz branży i jakie są oczekiwania Twoich odbiorców, możesz wykorzystywać różne formy przekazu i wykorzystywać stworzone raz treści w różnych kanałach. Treść artykułu możesz nagrać również w formie dźwiękowej – jako podcast albo we fragmentach udostępnić je na innych kanałach wykorzystując wybrane zdania jako cytaty uzupełniające grafiki.

 

 

No właśnie. Grafiki. Pamiętaj – blog firmowy to nie sam tekst. Często równie istotna co sama treść jest forma, dlatego w tekstach na blogach wykorzystujemy zdjęcia, grafiki i tym podobne.  Tego typu treści
w połączeniu z opisem idealnie nadadzą się jako content do mediów społecznościowych.

 

Tak, prowadzenie bloga firmowego jest czasochłonne, ale z jednego materiału możesz stworzyć treści na różne platformy.

 

Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu i cierpliwości

Możemy mnożyć korzyści wynikające z prowadzenia bloga, ale mam nadzieję, że rozumiesz już dlaczego blog firmowy jest istotnym narzędziem związanym z promocją Twoich usług. Prowadzenie bloga firmowego (jeśli teksty zostaną odpowiednio przygotowane np. nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi) wpłynie też na widoczność Twojej strony, produktów i usług w wyszukiwarkach.

Jednak nie czarujmy się – nie wystarczy, że zaczniesz prowadzić blog firmowy, a spłynie na Ciebie ekspercka sława i miliony odsłon. 

 

 

Budowanie pozycja eksperta, tworzenie angażujących treści, profesjonalizm, wartość – to wszystko brzmi pięknie i łatwo, ale tak naprawdę jest to długotrwały proces, który prowadzony konsekwentnie przyniesie efekty, ale jak wiele wartościowych rzeczy, wymaga czasu i znacznego nakładu pracy. 

 

Mam nadzieję, że to co napisałam na końcu nie zniechęci Cię do prowadzenia bloga firmowego. Zależało mi na tym, aby wyjaśnić Ci, że tworzenie dobrego miejsca w sieci to proces, który wymaga czasu, cierpliwości i konsekwencji w działaniu.

Liczę, że rozumiesz teraz, jak cennym jest źródłem i że w dłuższej perspektywie może wnieść dużą wartość do Twojego biznesu. 

W kolejnych wpisach podsunę Ci kilka pomysłów i sposobów jak pisać blog firmowy i co na nim publikować. 


Blog

8 Posts

Budowanie wizerunku

2 Posts

Reklama i pozycjonowanie

5 Posts

SEO

5 Posts

Sklep internetowy

8 Posts

Social media

1 Posts

Sprzedaż w internecie

8 Posts

Strona firmowa

7 Posts

Twoja marka

9 Posts

Polecamy również
Komentarze
Najnowsze posty
Kategorie
Tematy wpisów
Bądź na bieżąco – dołącz do naszego newslettera 🙂